Followers

Monday, August 18, 2008

Rempah Soto Nur Ain



















Sambungan ... dari Pasar Kg Pandan ..

Selepas beli roti canai .. pegilaa beli daging sikit sebab mak mertua ada kat rumah ... teringat nak masak kicap untuk dia ..
sebelah penjual daging tu ada kedai runcit
sebelum ni memang terpandang kedai ni ada jual rempah soto nur ain ... tapi beberapa bulan ni nampak kosong jer rak dia tuu
cuba cuba laa buka mulut kat isteri tuankedai tuu ... 'kenapa rempah soto dah tak ada?'
tiba tiba ...............................................
dia kata...'eh akak, kalau akak ada rempah soto tu ..tolonglaa bawa sekarang jugak, ramai yg tanya sebab dah nak bulan puasa ni ... tolong yer...saya tunggu'


hehehee ... apa lagi ..kebetulan 2 minggu lepas memang amik stok banyak

pegilaa hantar ... 50 pek rempah soto ....
dannn..................................................
yang bestnyer ..org kedai tu bayar teruss ...COD ..huhuhuuu.... rasa seronok laa plak haritu ..

dan lagii ...

dah terlanjur keluar tuu ... pegilaa plak Pasar Muhibah Taman Nirwana nak tanya kabar ..sambil hantar rempah soto kat situ ...


gambar atas
1. Suasana dalam Komplek Muhibah Taman Nirwana ... ada latihan teakwando dan silat serta ramai org kat gerai makan
2. Suasana gerai jualan (kebanyakannya pakaian) di luar Komplek
3. Gerai gerai du luar lagi
4. Gerai santan CHA ..yg ada jual rempah soto nur ain dan perencah Maharani :)

Pasar Kg Pandan - Gerai Makan

Sabtu 16hb... pegi makan pagi ngan Engku Faridah ..lama tak jumpa Engku ..walaupun duk kat taman Maluri sebelah jer ...
dapatlah sembang tanya kabar anak memasing
Ingat dapat jumpa Norlia sekali ... tapi dia tgh bersiap nak ke Penang .. amik anak dia kat asrama

Ni gerai nasi Lemak Kg Pandan ... makanan kat sini sedap sedap..
selalu orang beratur nak dapatkan nasi lemak kat sini ..
Ingat haritu nak makan lontong ..tapi dah abis ... makan nasi lemak telur dadar jer..
Engku makan soto mihun ... 1st time Engku makan kat sini ... dan dia kata sedapp ...















hari ahad ..pegi lagi gerai kat pasar kg pandan ..beli roti canai kegemaran Fahim
sambil tunggu ... nampak gerai sebelah - panjang org beratur ... mesti sedap ni .. lenkali boleh cuba ... gerai tu jual nasi dagang ++
selalunya gerai kelantan yg jual ... nyumm nyumm..memang suka masakan kelantan


Farhah ..jumpa Datuk Noraini



sebelum orang jemu masuk blog ni ... mehlaa update cerita :)
ni gambar Farhah kat harian metro
Farhah ngan kawan2 dihantar dengan bas pegi pwtc mendengar taklimat Ketua Puteri Umno