Followers

Monday, January 26, 2009

Kezzutan...Tionggg .....

Dah 3 tahun (Sejak berenti keje) menghantar kuih Ros ke beberapa kedai berdekatan ... membantu jiran dgn bisnes IKS nyer
(KUIH ROS/KUIH GOYANG NI MEMANG DIJAMIN SEDAP ... jiran dari utara yg punyer resepi)
semalam spt biasa pegilaa rumah jiran tuu untuk amik sebakul kuih ros
yang ada masa tu hanya ibu tuan rumah
tiba tiba ada suara memanggil 'hello khalida ... nak pi mana kalida ...'

Terkejut btullaa.... rupa rupanyer burung Tiong yg berkata kata .. macam tak percaya.. betul betul tak percaya ....
dia sebut sekali lagi ... hello khalida.... (suara sebijik mcm tuan rumah menegur setiap kali datang)

memang dah biasa burung tu cakap ' asssalamulaikummmm...' setiap kali kita datang kat situ

MasyaAllah ... rupanyer burung pun boleh kenal sebab dah selalu jumpa ... maksudnyer dia boleh tiru dan padankan ayat tu ngan siapa dia nak sebut ...





nak balik kampung.... nak balik kampung... cokodok laa plak

sepatutnyer tadi siang kami dah balik kg ... dah siap siap kemas beg .. atuk (ibumertua ku) pun dah pkai 'baju jalan' i.i baju kurung
tapi abah kepenatan sebab siang tadi sibuk menukang kat belakang ..betulkan kaca tingkap, cat dinding bagai..

'nak balik kg...nak balik kg ..uwaaa'
agaknyer itulaa yg sedang dlm pkran atuk sekarang ...sian dia ..
sejak semalam dia dah tanya ..takde orang balik kg kerr cuti ni ..
dah sebulan dia kat KL ..Alhamdulillah dpt bertahan lama selepas di'abaikan' perasaan nk balik dia tuu.... kalau dulu, 2 minggu jer dah resah gelisah ..smpai kami bimbang takut darah tinggi dia naik

Insy. lepas subuh nanti kami bertolak ke bukit serampang, Muar .. bagi abah rehat tido dulu..

dalam pada tk jadi balik kg tuu..smpat plak abah mintak buat cokodok ..
ok.. mak buat cokodok..lpas tu mak nak online ... lama btul rasanyer tk dpt nak duk dpn komputer ..
maka smpatlaa mak update blog mlm ni ........................................

dan......smpat mak merakam aksi abah ngan fahim ngan cekodok memasing ...