Followers

Sunday, May 17, 2009

basikal hilang.. sape yang curi?

seminggu selepas basikal fahim hilang ... pada hari SELASA berikutnya, balik dari masjid Taman Cempaka ..dlm pkul 11pagi .. ternampak sorang kontraktor MPAJ menyorong basikal di dalam tempat sorong yg biasa digunakan untuk angkut simen / biasa digunakan utk angkut sampah oleh kontraktor tsb
masatu ..tergerak dalam hati ...jangan jangan dia ni curi basikal dari rumah berdekatan masjid ..
kemudian pada hari KHAMIS ..sekali lagi ... masa nak balik dan di depan masjid juga .... nampak india yang sama menyorong basikal lagi dlm tempat sorong tuu.... kali ni sempat ambil gambar dari dalam kereta ..sayangnyer gambar dari belakang...
memang sah ...dia mencuri... gerammmmnyerrrr ... muka dia selamber jerrr... kita plak yg dupp dapp ...takut dia nampak ambik gambar ni ...
ingat nak ngendap pada mggu berikutnyer ... tp tak kesampaian sebab terpaksa balik kg .. masatu mak mertua sakit kuat
awal mei ni ... takde plak nampak kontraktor bekerja kat sekitar masjid tu... kalau ada memnag dah siap sedia nak rakam video plak

basikal fahim hilang
































Kawan kawan fahim ... ada dalam 6 - 8 orang yang memang selalu datang rumah duk main ps2 ...mereka ni dah bertahun macamni dah jadi mcm cybercafe dah kat rumah ni ..jadi basikal memang selalu bersepah kat depan ...

gambar fahim ngan basikal diambil masa fahim nak ke sekolah agama utk sambutan maal hijrah



memang sebelum ni ada orang tegur 'kenapa pintu pagar selalu terdedah' .. memandangkan rumah berhampiran ngan kedai / warung makan ..jadi selama ni agak yakin membiarkan gate selalu terbuka sebab kawasan rumah tidaklaa kawasan sunyi



kejadian berlaku tanpa disedari ... tiba tiba satu maghrib balik dari surau fahim tanya 'mana basikal?' tak dapat dipastikan bila basikal tu mula hilang dari pandangan

kebetulan minggu tu memang ada beberapa 'budak luar' (yg tak biasa datang) ada jenguk budak2 yg biasa bermain ..

tak baik plak menuduh walaupun walaupun kawan fahim kata budak budak yang dtg haritu memang geng gangster